30 milyar dolarla Türkiye'ye yeni güç ağı! Elektriğin TANAP'ı için düğmeye basılıyor

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, 2024 yılında devreye alınan 6 bin 818 megavatlık kurulu güçle rekor kırıldığını belirterek, 2025 yılı için öngörülen kapasite artışının da başarıyla gerçekleştirildiğini açıkladı. Bayraktar, yenilenebilir enerji yatırımlarını desteklemek amacıyla 30 milyar dolarlık bütçeyle Türkiye genelinde 30 bin kilometre uzunluğunda yeni elektrik iletim hattı kurulacağını duyurdu. Ayrıca Gürcistan, Azerbaycan ve Bulgaristan ile birlikte "elektriğin TANAP'ı" olarak nitelendirilen bölgesel enerji bağlantı projesinin hayata geçirilmesinin hedeflendiğini söyledi.
Orijinal kaynak: star.com.tr →